Historie PlayerUnknown's Battlegrounds

Historie PlayerUnknown's Battlegrounds

Publikováno
22/1/2020

PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) je online multiplayerová battle royale hra, která byla vyvinuta PUBG Corporation, dceřinou společností jihokorejské firmy Bluehole.

Hra, jak už sám název naznačuje, je založena na předchozích modech Brandana „PlayerUnknown“ Greena. Své herní vize inspirované japonským filmem Battle Royale nakonec dovedl k dokonalosti právě pod hlavičkou PUBG Corporation. Byl jedním z prvních, který definoval dnes populární herní žánr battle royale, jenž postupně nabýval na popularitě od uvedení filmové verze Hunger Games.

V samotné hře vyskočí z letadla až stovka neozbrojených hráčů na neobývaný ostrov. Jejich úkolem je najít výbavu a zbraně a zbavit se soupeřů. Poslední přeživší vyhrává. „Eat or be eaten!“

I přes velký počet hráčů má hra rychlý spád, kterému nahrává postupné zmenšování mapy, díky němuž jsou setkání jednotlivých hráčů nevyhnutelná. Hrát můžete třeba několik desítek sekund, jednotlivá kola se pak vejdou do půlhodiny. Lze hrát i týmově, kdy proti sobě stojí dvě nebo více družstev.

PUBG byla poprvé na trh uvedena na Steamu v březnu 2017 v režimu early access, kdy si hráči mohli pořídit ještě ne zcela vyladěnou verzi. Plná hra byla následně k dispozici v prosinci 2017. Volně dostupná mobilní verze pro iOS i Android se přidala v roce 2018.

Battlegrounds je jednou z nejúspěšnějších a nejprodávanějších her současnosti. Už v červnu 2018 hlásila společnost PUBG Corporation prodej více než 50 milionů kopií a společně s mobilní verzí přes 400 milionů hráčských účtů.

PUBG je také držitelem rekordu na Steamu v počtu online hráčů, kdy s více než 3,2 milionu v jeden okamžik překonala téměř trojnásobně do té doby nedostižnou Dotu 2. I více než dva roky po vydání obsazuje PUBG dlouhodobě přední příčky statistik Steamu společně s CS:GO a Dotou.

Battlegrounds i přes několik drobných technických problémů ze startu získal mnoho pozitivních kritik od renomovaných webů specializovaných na herní průmysl. Hra si odnesla také bezpočet nominací a cen v různých „Game of the Year“ anketách po celém světě.

V posledních letech čelila PUBG několika velkým výzvám. Žánr battle royale brzy začaly kopírovat další hry, které se svezly na úspěchu PUBG. Mnoho aktivních hráčů sebral Batllegroundu na podobných principech vystavěný Fortnite, ale „stvořitel“ Greene to v několika interview jen uvítal. Jeho cílem je celkově zpropagovat žánr battle royale a to je možné jen díky novým hrám.

Esportová historie Battlegrounds se začala psát hned v roce 2017, kdy společnost Bluehole připravila charitativní invitational event pro 128 pozvaných hráčů. Následoval v srpnu 2017 event v rámci Gamesconu o $350.000, kde se odděleně odehrály akce pro sólo hráče a dvoučlenné a čtyřčlenné týmy.

Vrcholem posledního roku 2019 byl PUBG Global Championship s celkovým prizepoolem $4.000.000! Nejlepších 32 čtyřčlenných týmů bojovalo v Oaklandu a Los Angeles v termínu 8.–24. listopadu. Vítězní Jihokorejci Gen.G esports (Loki, Pio, Menteul a Aqua5) inkasovali $2.000.000!

Od roku 2018 je PlayerUnknown's Battlegrounds součástí mistrovského dění také na domácí půdě. Premiérový titul MČR v PUBG získal tým Gunrunners.AOC ve složení Dominik „frodbal“ Kába, Marek „HaziQQ“ Tůma, David „Crowley“ Haraším a Vítek „Madis“ Maděra.

V roce 2019 se radoval tým eXtatus, který zastupovali na bitevním poli Dominik „Hawki“ Gryga, Luboš „Kejdoran“ Mráček, Vojtěch „Double“ Ptáček a Filip „Redgiebeardo“ Tutko.

eXtatus, jedna z největších česko-slovenských esportových organizací, se ale ke konci roku 2019 rozpadl. Mistrovská PUBG čtveřice však nezůstala dlouho bez domovského týmu. Hawki, Kejdoran, Double a Redgiebeardo budou již brzo bojovat v barvách Entropiq!

Více z našeho světa