Historie Hearthstone

Historie Hearthstone

Publikováno
21/1/2020

Hearthstone je online virtuální karetní hra vyvinutá společností Blizzard Entertainment. Je dostupná zcela zdarma, nabízí však možnosti nákupu například lepších karet k celkově rychlejšímu progresu.

V samotné hře proti sobě stojí dva hráči se sestaveným balíčkem 30 karet a vždy s jedním z devíti unikátních hrdinů, z nichž každý má své speciální karty a schopnosti. Máte tak nepřeberné množství možností a různých kombinací. Žádná hra není stejná.

I když vám to možná některým může připadat jako věčnost, historie Hearthstonu se začala psát dosud relativně nedávno, přesně v březnu 2014, kdy po několika testovacích betách vyrazil Blizzard na zteč s ostrou verzí.

Původní podtitul hry „Heroes of Warcraft“ výrazně napovídal, kde se autoři nechali inspirovat. I díky popularitě předlohy se Hearthstone velmi rychle rozšířil.

Už na konci března 2014, po necelém měsíci po uvedení na trh, čítal Blizzard více než 10 milionů hráčských účtů. Po postupném spuštění verze pro přenosná zařízení (tablety a telefony) toto číslo rychle eskalovalo. V listopadu 2018 uváděla společnost přes 100 milionů hráčů, a tím i významné zisky.

Napomáhalo tomu i hodnocení samotné hry renomovanými herními portály, které se pohybovalo kolem výborných 90 procent.

Designérsky geniálně vymyšlená přístupnost Hearthstonu pro všechny, jednoduché ovládání a jednotlivé hry trvající pouze několik minut předurčovaly tuto karetní strategii k turnajovým kláním.

Blizzard uspořádal ještě před uvedením ostré verze exhibiční event s několika známými jmény gamingové scény a Hearthstone na poli esportů zaznamenal velký úspěch ještě s beta verzí.

Hned v dubnu 2014 pak přišli chlapci z Blizzardu s vyhlášením premiérového Hearthstone World Championship, jenž se odehrál na listopadovém BlizzConu téhož roku. Na event s prizepoolem $250.000 se kvalifikovalo celosvětově 16 nejlepších hráčů. Vítězný Američan James „Firebat“ Kostesich si odnesl rovných $100.000!

Světové tituly v dalších letech putovaly do Švédska, Ruska, Taiwanu a poslední v dubnu 2019 zásluhou Caspera „Hunterace“ Notta do Norska. Casper za světový titul inkasoval už $250.000! Mezi účastníky se celkem rozdělil pořádně tučný prizepool $1.000.000.

Zatím poslední velkou šampionkou Hearthstonu je Číňanka Xiaomeng „VKLiooon“ Li, která v listopadu 2019 kralovala na premiérovém Grandmasters Global Finals. Z Anaheimu odjížděla bohatší o $200.000.

Kromě světových šampionátů jsou významně dotované především podniky Masters, kterých se koná vždy pouze několik do roka a nabízejí základní prizepool $250.000. Kvalifikovat se může prostřednictvím herního klienta každý. Dlouhodobě nejúspěšnější borci pak mají svá místa jistá.

Od roku 2017 se potom pravidelně pořádají i týmové Global Games, v jejichž úvodním ročníku kralovali čeští hráči! Čtveřice Petr „CzechCloud“ Žalud, Mikuláš „Pokrovac“ Dio, Stanislav „StanCifka“ Cifka a Jaromír „Jarla“ Vyskočil si za prestižní světový titul dohromady odnesla $60.000! V dalších letech byla českým maximem v Global Games účast v TOP8 v listopadu 2019.

Samozřejmostí je i mistrovství České republiky v Hearthstonu, které se každoročně koná už od roku 2014, počínaje rokem 2017 pak jako součást MČR v mobilních hrách. V průběhu šesti let poznala domácí scéna šest různých šampionů:

2014 – Michal „Styxon“ Hájek (eEriness)

2015 – Jakub „Namcor“ Veber (Majestic Lions)

2016 – Matyáš „Matty“ Kalužný (Inside Games)

2017 – Pavel „Scruffy“ Janík (eSuba)

2018 – Jaromír „Jarla“ Vyskočil (Nordavind)

2019 – Oldřich „Faeli“ Mahdal (MPS Team)

A je to právě poslední mistr ČR Oldřich „Faeli“ Mahdal, který je jedním z vůbec prvních členů nového esportového týmu Entropiq! Faeli je kapitánem prozatím jednočlenné Hearthstone sekce a barvy Entropiq bude reprezentovat už na přelomu ledna a února v americkém Arlingtonu na HS eventu kategorie Masters!

Více z našeho světa